فایل کامل{تحقیق درباره بررسی گاز طبیعی و استفاده در وسایل نقلیه}

تحقیق درباره بررسی گاز طبیعی و استفاده در وسایل نقلیه|تی اِی/فایل کامل/931587|tax32033026|تحقیق,گاز طبیعی,استفاده از در گاز طبیعی وسایل نقلیه,گاز طبیعی چیست
به وب سایت دانلود و دریافت فایل های درسی آموزشی خوش آمدید اکنون مشخصات فایل تحقیق درباره بررسی گاز طبیعی و استفاده در وسایل نقلیهرا مشاهده می نمایید

تعداد صفحات:33

نوع فایل: word (قابل ویرایش)

لینک دانلود پایین صفحه

گاز طبیعی

چندی است که مبحث استفاده از گاز طبیعی به عنوان سوخت در وسایل نقلیه، به بحث روز کشورهای خارجی و حتی ایران تبدیل شده است.

آیا گاز طبیعی قادر خواهد بود تا روزی جای بنزین و گازوئیل را بگیرد؟ ایا واقعاً صلاح است که این سوخت را جایگزین سوخت های مایع بکنیم ؟

گزارشی که مطالعه خواهید کرد، نقد کوتاهی است بر موضوع استفاده از گاز طبیعی یا همان CNG در وسائط نقلیه .

گاز طبیعی چیست؟

گاز طبیعی یا متان، سبک ترین هیدروکربن موجود در زمین است. فرمول شیمیایی این گاز CH4 است بدین معنا که هر ملکول متان از 1 اتم کربن و چهار اتم هیدروژن تشکیل شده است.

متان همانند نفت و ذغال سنگ یک سوخت فسیلی محسوب می شود با این تفاوت که متان از تجزیه بدن موجودات زنده توسط باکتری های غیر هوازی بوجود می آید.

متان به علت داشتن شکل گازی سریعاً با هوا ترکیب شده و در صورت محترق شدن، با شعله آبی رنگی می سوزد.

استفاده از متان در گرمایش ساختمان ها و کاربرد آن به عنوان سوخت در نیروگاه ها سال ها است که ادامه دارد ولی شاید به جرات بتوان گفت که استفاده از ان در صنعت حمل و نقل هیچگاه بصوت اصولی دنبال نشده است. دلیل این امر را می توان در نفوذ سیاسی و اقتصادی کمپانی های عظیم نفتی و سیاست های اشتباه خودروسازان جستجو کرد.

ولی جایگاه متان در کشور ما چگونه ارزیابی می شود؟

ایران به لحاظ دارا بودن منابع غنی گاز طبیعی در رتبه دوم ( و به عقیده بسیاری از کارشناسان در رتبه اول ) جهاتن قرار دارد و استفاده صحیح از منابع گاز طبیعی می تواند به رشد و شکوفایی اقتصاد آن بیانجامد.

متان و موتور اتومبیل:

همه ما کمابیش داستان های ضد و نقیضی در مورد گاز سوز کردن خودروها و مزایا و معایب آن شنیده ایم ولی واقعیت ماجرا از چه قرار است؟ گاز طبیعی بهتر است یا بنزین؟ کدامیک راندمان بالاتری دارد و کدامیک آسیب کمتری به موتور اتومبیل می رساند؟

مقایسه مولکولی متان و بنزین:

همانگونه که گفتیم هر ملکول متان از یک اتم کربن و چهار اتم هیدروژن تشکیل شده است. درمقابل هر ملکول بنزین با نام علمی "اکتان" از هشت اتم کربن و 18 اتم هیدروژن تشکیل شده است.

متان بسیار سبک بوده و به سرعت با هوا ترکیب می شود در حالی که برای ترکیب بنزین با هوا باید تدابیری چون ایجاد خلاء (اساس کار کاربراتور)، تزریق بنزین به درون منیفولد یا سیلندر (انژکتور) یا گرم کردن بنزین بیاندیشیم.



مطالب دیگر:
دانلود تحقیق در موردسند توسعه بخش آموزش فنی و حرفه ای استان هرمزگاندانلود تحقیق در موردسيماي منابع طبيعي و آبخيزداريدانلود تحقیق در موردسينماتيك مستقيمدانلود تحقیق در موردشهرسازي ارزش‌گرا و سيما و منظر شهريدانلود تحقیق در موردشيوه ارائه مطالب علمي و فنيدانلود تحقیق در موردصفحات فشرده چوبی و کاربرد های آندانلود تحقیق در موردصندوق بين المللي پولدانلود تحقیق در موردصنعت پتروشیمیدانلود تحقیق در موردصهیونیزم وفراماسونیدانلود تحقیق در موردضوابط ومقررات شهرسازی مشهددانلود تحقیق در موردطبقه بندی از نظر زیستگاهدانلود تحقیق در موردطراحی هتل ومطالعات اقامتي هتلدانلود تحقیق در موردطرح توجيه فني و اقتصاديدانلود تحقیق در موردطرح كاهش دماي كوپه لود و اصلاح نرم افزاري سيستم فايردانلود تحقیق در موردطوفان كاترينا(تصویری)دانلود تحقیق در موردطيف سنجي نشر شعله اي ،جذب اتميدانلود تحقیق در موردعضلات ناحیه شانهدانلود تحقیق در موردعفونت HP و گاستریت مزمندانلود تحقیق در موردعلل درونی و بیرونی رکود تمدن اسلامیدانلود تحقیق در موردعلل متأخر رکود فرهنگ‌وتمدن اسلامی از سده دهم هجریدانلود تحقیق در موردعملکرد چیلر های جذبیدانلود تحقیق در موردعناصر و جزئيات ساختماني يكدانلود تحقیق در موردعنوان تاریخچه زبان و خط در عهد باستاندانلود تحقیق در موردعنوان دوره مدیریت منابع انسانیدانلود تحقیق در موردعنوان سمینار پزشكی از راه دور